TikTok voor je vastgoedkantoor: een goed idee?
Sociale media zijn voortdurend in verandering. Voor vastgoedmakelaars is het interessant om up-to-date te blijven en in te spelen op opkomende trends. De nieuwste trend in het sociale medialandschap is ongetwijfeld TikTok. Steeds meer vastgoedmakelaars zetten in op TikTok en profiteren van de voordelen. Gebruik jij het al?
Wat is TikTok juist?
Je hebt ongetwijfeld al gemerkt hoe populair TikTok bij de jeugd is, maar wat voor iets is TikTok eigenlijk? Wel, TikTok is een social mediakanaal dat zich enkel richt op videocontent. Sinds de komst van COVID-19 kende de app een razendsnelle groei. Met filmpjes die van 3 seconden tot 10 minuten kunnen duren, probeert TikTok voor ieder wat wils aan te bieden. Via een slim algoritme weet de app namelijk waar zijn gebruikers graag naar kijken en dat loont. Het platform heeft ondertussen meer dan 1 miljard gebruikers over 155 verschillende landen.
Hoe populair is TikTok?
Uit het Digimeter onderzoek van Imec blijkt dat 16% van de Vlamingen TikTok dagelijks gebruikt. Opvallend is dat de gebruiksintensiteit van TikTok veel hoger ligt dan bij andere sociale media. Het platform spant de kroon met een schermtijd van gemiddeld 82 minuten per dag! Als je TikTok op de juiste manier aanpakt, bereik je dus een zeer toegewijd publiek.
Wie zit er op TikTok?
Het idee dat enkel tienermeisjes TikTok gebruiken is passé. We zien dat ook een hele grote groep gebruikers tussen de 25-34 jaar is, de typische leeftijd waarop mensen op zoek gaan naar een eerste woning. Ook 35-44-jarigen maken frequent gebruik van het platform.
TikTok tips voor makelaars
Het slimme algoritme speelt in op de interesses van de gebruiker. Wie zich interesseert in vastgoed, zal vaker vastgoed video’s te zien krijgen op TikTok. Door relevante en leuke vastgoedcontent te voorzien, kan jij het verschil maken op TikTok. Hoe pak je het aan?
Enkele tips:
- Speel in op de laatste trends. Surf naar TikTok business creative center om een actueel overzicht van de laatste trends en hashtags te raadplegen.
- Maak gebruik van populaire audio’s om sneller opgepikt te worden door het algoritme.
- Gebruik opvallende intro’s die ervoor zorgen dat mensen blijven kijken.
- De juiste hashtags brengen je filmpjes extra onder de aandacht.
- Post consequent en maak een mix van informatieve en ludieke content zoals een virtuele tour of vastgoedtips voor jonge kopers.
- Gebruik zo weinig mogelijk tekst, maar breng mensen in beeld.
Wil je je zichtbaarheid niet laten afhangen van het algoritme? Via Tiktok for business kan je ook advertenties inzetten om je doelgroep te bereiken en leads te genereren. Gebruik zeker ook bovenstaande tips om je advertenties zo aantrekkelijk mogelijk te maken.