5 tips om online je vastgoedkantoor promoten
Je kan iedereen online bereiken vandaag de dag. Een sterke online aanwezigheid kan ervoor zorgen dat je kantoor meer gezien en gekend wordt binnen de vastgoedmarkt én dat je verkoop stijgt. Hoe je dan best je kantoor online promoot? Wij geven je graag enkele tips.
1. Je website als visitekaartje
Je website is vaak het eerste wat een (potentiële) klant online van je ziet. Een goed ontworpen, gebruiksvriendelijke website is dus dé hoeksteen van je online aanwezigheid.
Ontwerp je website dan ook zodat deze makkelijk en logisch te gebruiken is. Zo vinden bezoekers snel terug waar ze naar zoeken. Ook zorg je er best voor dat je website goed werkt op zowel desktop- als mobiele apparaten. De meeste bezoekers surfen via hun smartphone om snel info te vinden. Een goede ervaring op je website stimuleert je potentiële klant om sneller contact met je op te nemen én met je in zee te gaan.
Hoe je de teksten op je website schrijft is ook van belang. Het is namelijk belangrijk om aan zoekmachineoptimalisatie of SEO te doen. Het is cruciaal om te begrijpen wat je doelgroep precies wil weten en waar ze naar op zoek zijn. Door grondig onderzoek te doen naar relevante zoektermen en deze strategisch te integreren in de titels en teksten op je website, vergroot je zichtbaarheid in zoekresultaten en trek je meer geïnteresseerde bezoekers aan. Meer kans dus dat kopers en verkopers bij jou terecht komen!
2. Actief op sociale media
Op platformen als Facebook, Instagram, LinkedIn en zelfs TikTok kan je snel veel mensen bereiken en op een leuke manier je kantoor in de kijker zetten. Door regelmatig te posten op sociale media over nieuwtjes en succesverhalen blijven je volgers goed op de hoogte. Het gebruik van foto’s en video’s maakt het dan weer nét wat persoonlijker. Mensen voelen zich hier van nature meer tot aangetrokken en gaan zo sneller je post liken of delen. Tot slot maken de reacties en privéberichten op sociale media het mogelijk om makkelijk te interageren met klanten. Zo sta je dichter bij hen dan ooit!
3. Online advertenties
Je kan online ook advertenties opzetten om een nog groter bereik te creëren en gericht op zoek te gaan naar meer contacten en verkopen. Via Google Ads kan je adverteren op bepaalde zoektermen die je potentiële klanten veel gebruiken, zodat jouw website bij de zoekresultaten bovenaan komt te staan. Je kan je advertenties ook op verschillende websites laten terugkomen.
Naast adverteren op Google, zijn er nog andere manieren om te adverteren. Denk aan andere zoekmachines als Bing of video advertenties als YouTube. Op sociale media als Facebook, Instagram of TikTok kan je dan weer betalende advertenties plaatsen om een gericht doelpubliek dat jou nog niet volgt aan te spreken.
4. Online reviews
Positieve beoordelingen van je klanten kunnen nieuwe klanten overtuigen om voor je vastgoedkantoor te kiezen. Moedig tevreden klanten dus aan om een recensie achter te laten op platformen als Facebook, Google of op je eigen reviewtool. Deze versterken de geloofwaardigheid van je kantoor en kunnen net dat laatste duwtje geven dat potentiële klanten nodig hebben om voor jouw kantoor te kiezen.
5. Analyseer en optimaliseer
Monitor regelmatig je online marketingactiviteiten en analyseer de resultaten. Tools als Google Analytics en de verschillende social media analytics geven je meer inzicht in het gedrag van jouw doelgroep en wat voor hen wel of niet werkt. Zo kan je je plan aanpassen en nog betere resultaten creëren.
De kracht van een sterke online aanwezigheid
Door een gebruiksvriendelijke website met goede SEO, aanwezigheid op sociale media, sterke advertenties en goede online reviews kan je de online zichtbaarheid van je kantoor aanzienlijk vergroten. Zo creëer je meer bereik én verkoop. Ook helpt het je om een goede reputatie op te bouwen, je te onderscheiden van de concurrentie en duurzaam te groeien en deze steeds digitalere wereld.