NL FR

Meer leads via Instagram: 7 tips

  • Instagram

Instagram is het social media platform bij uitstek om je vastgoedaanbod extra in de kijker te zetten en meer leads te genereren. Met deze 7 tips pak je het goed aan!

BlogPicture

Tip 1: Update je business profiel

Potentiële klanten komen op je profiel terecht als ze meer informatie over je kantoor of jouw aanbod willen vinden. Zorg er dus voor dat ze deze info makkelijk kunnen terugvinden, door je bio aan te vullen met goede kernwoorden, je adres en een link naar je website. Vul je profiel verder aan met een leuke profielfoto of het logo van je kantoor. Ten slotte is het wenselijk om je bedrijfskleuren ook op Instagram door te trekken. Dit verhoogt de herkenbaarheid en versterkt het merk dat jouw kantoor wil uitdragen.

 

Tip 2: Slim inzetten van Instagram stories

Huizenjagers willen als eerste op de hoogte zijn van nieuw aanbod. Een story is een perfect om daarop in te spelen. Gebruik ze om een voorsmaakje te geven van panden die binnenkort online zullen komen. Zo maak je je klanten warm voor een nieuw pand en kan je al contact leggen met kandidaten, nog voor de woning te koop staat. Aangezien een story na 24 uur verdwijnt, creeër je een gevoel van urgentie bij je volgers. Wil je een story toch langer dan 24u zichtbaar stellen? Dan kan je deze opslaan bij je Highlights. Een highlight met verkochte of nieuwe panden is vaak een mooie aanvulling op je businessprofiel.

 

Tip 3: Post met een plan

Het is aangeraden om frequent te posten, wil je je online aanwezigheid op Instagram op peil houden. Het helpt hierbij om een maandplanning te maken zodat je niet vergeet om zaken online te plaatsen. Belangrijk, laat deze planning je niet tegenhouden om spontaan leuke, interessante dingen te posten! Bonus tip: Met Studio voor makers kan je posts op voorhand inplannen. Zo hoef je bijvoorbeeld niet om 20u je telefoon erbij te nemen om iets op je Instagram te plaatsen, maar plan je het van tevoren in.

 

Tip 4: Interageer met je volgers

Regelmatig posten is belangrijk, maar dit is nog geen garantie op succes. Om meer leads via Instagram te krijgen, moet je betrokken zijn met je publiek. Dit betekent antwoorden op comments, relevante pagina’s taggen in je posts, reageren op interessante berichten van anderen, enzovoort. De eerste 10 minuten nadat je gepost hebt zijn cruciaal. Merkt Instagram veel interactie op het moment dat je gepost hebt, dan zal het algoritme de posts nog meer tonen aan anderen. Wees dus klaar om te interageren met je publiek wanneer je iets op Instagram plaatst.

 

Tip 5: Maak gebruik van hashtags

Hashtags zijn interessant voor het aantrekken van nieuwe volgers. Ze zorgen voor een betere vindbaarheid van je berichten. Onderzoek welke hashtags relevant zijn voor je business en gebruik ze in je posts. Je kan gebruik maken van algemene hashtags (zoals #vastgoed), maar je kan ook specifieker gaan, bijvoorbeeld op basis van je locatie (#vastgoedantwerpen) of van een specifieke niche (#luxevastgoed). Kijk ter inspiratie zeker ook eens naar de Instagram-pagina van de concurrentie.

 

Tip 6: Zet je referenties in de spotlight

Positieve referenties versterken het gevoel van potentiële klanten dat ze jouw kantoor kunnen vertrouwen voor de verkoop/verhuur van hun woning. Gebruik Instagram om jouw referenties extra in de verf te zetten. Zo creëer je vertrouwen en trek je potentiële klanten over de streep om met jou in zee te gaan.

 

Tip 7: Advertenties inschakelen

Bovenstaande tips kunnen je al heel wat gratis leads opleveren via Instagram. Wil je je leadgeneratie een duwtje in de rug geven, dan zijn advertenties een goed idee. De kracht van Instagram advertenties zit in de specifieke targetting die je kan instellen. Je kan bijvoorbeeld heel eenvoudig een project in Hasselt extra promoten bij 25-plussers in een straal van 10km rond Hasselt. Via Meta for Business zet je eenvoudig zo’n advertentie op.